mandag den 3. december 2012

Så blev det jul i det lille hjem

Det er endelig lykkes mig at få kassen med julepynt ned fra loftet, så nu har lejligheden fået en lille jule makeover.
Med to 2-årige skal jeg lige se hvad der kan komme op, hvorhenne, så det ikke bliver raseret. Indtil videre er det meste ikke i børnehøjde, så det går.

Her får I et lille udpluk:

Julepyntet Kähler


Glas juletræsbilleder


Glasjuletræer


Årets advents"krans"
Da jeg ventede tvillingerne blev jeg sygemeldt de sidste 3 måneder, som man ofte gør, når man venter tvillinger, så man kan hvile sig = gøre de ting der ikke bliver tid til efter fødslen. Da jeg havde en fantastisk graviditet og fint med overskud, tilbragte jeg meget tid på glasværkstedet, hvor jeg fik kreeret forskelligt julepynt. Bl.a. de tre juletræsbilleder og et hel bunke juletræer. Jeg har desværre ikke kunnet afse tid til at komme derned, siden jeg fik børnene. Men mon ikke det vender tilbage, for det er et rigtig fedt materiale at arbejde med.

Vi fik også taget hul på de i alt 4 chokoladekalendre, børnene har fået. Det var virkelig et hit.


Er den til mig?
Se mor, jeg har fået chokolade
Hvad med mig?
Nej far, den må du ikke få!
Haps, med lækker chokoladesovs ned af hagen
Mille er så sirlig og tager små bidder af det lille stykke chokolade, hvor det ikke kan gå hurtigt nok for Mads med at få det hele i munden. Jo jo man kan rigtig se forskel på pige og dreng her.

Nu er julemåneden skudt i gang og jeg håber på at have energi til at lave en masse julehygge med ungerne. Har du nogle gode ideer til julehygge med 2-årige?

Ha' en god dag i det frostklare vejr :-)

5 kommentarer:

  1. Sikke en masse flot julepynt(:
    Og hvor er billederne af børnene bare søde(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Bage, vride klejner (de blev ikke så kønne, men de smagte super).... Det gjorde jeg med vores tvillinger og lave marcipan "klumper" (det var de super til ;P).
    Kh Susanne, suskreahjoerne.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det med marcipanklumper tænker jeg også er en god ide. Og det kan man spise med det samme, kontra dej med æg i...

      Slet
  3. Hvor er det noget fint julepynt du selv har lavet i glas. :)
    Det lyder som en skøn weekend og sikke et par skønne guldklumper du har. Herhjemme er chokoladejulekalenderen også i høj kurs. ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...