søndag den 16. december 2012

Man skal aldrig gå ned på udstyr

plejer min mand at sige. Og når han påtænker at begynde en ny motionsform eller hobby, er det første han gør at anskaffe sig alt udstyret. Det har jeg altid rynket lidt næse af og tænkt havde noget med hans køn at gøre.

Selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, og jeg selvfølgelige har en klar forventning om, at det bliver mellem os, er jeg i dag faldet i samme fælde. Jeg havde dog købt en pakke papirler i forvejen, som jeg havde sat i venteposition til næste år. Men jeg kunne ikke dy mig. Og efter at have surfet blogland tynd for at finde fif og inspiration, hankede jeg op i sønnemanden og vi tog til bys. Jeg er endt med at have anskaffet mig en del sager, så jeg er klar til at lave fugle, armbånd, gavetags osv.




Hjemmelavet stempel - HUSK DET SKAL VÆRE SPEJLVENDT - ubrugeligt!

Men jeg synes ligesom, at resultatet er udeblevet. Eller - jeg er ikke helt tilfreds med dagens første forsøg ud i papirler.Hjerterne er fine glatte og standset ud vha kageform. Fuglene er dog ikke særlig pæne, fordi jeg rullede leret om og skar fuglene med en spisekniv. Det betyder dog at overfladen er meget ujævn - selvom jeg glattede og glattede med våde fingre.


Om udeblivelsen af det perfekte resultat skyldes en meget syg lille frø, der har fået høj feber af skoldkopperne, og allerhelst vil have sin mor, kan også have noget med sagen at gøre. For det var meget gåen frem og tilbage til leret. Eller om det bare er fordi, jeg skal lære det, ved jeg ikke. Men hvad jeg ved er, at jeg allerhelst vil kunne alt fra starten. Og jeg derfor tit dropper at arbejde videre med nye ulærte projektet, fordi det kræver, at jeg øver mig.

Men figurerne får lige en chance med bånd, perler og papir i dag. Så må jeg se om tiden - og motivationen - byder flere.

God tredje søndag i advent.

6 kommentarer:

  1. Skøn blog du har :-)
    Hvor jeg dog kender det, jeg er ALT for ofte gået all in på nye projekter, hvor første forsøg ikke er blevet helt som ønsket og derefter er alle sagerne pakket langt væk. Jeg dur ikke helt til mottoet: "Øvelse gør mester"...
    Også god 3. søndag i advent til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men jeg synes nu at dine hjerter og fugle ser fine ud :-)

      Slet
    2. Tak og tak Marlene :-) jeg skal ud og fine noget fint sandpapir i morgen så jeg kan prøve at rette lidt op på figurerne og gøre dem rundere i kanten. Og så håber jeg det spiller :-)

      Slet
  2. Åh, det med ikke at gå ned på udstyr er altså noget jeg i den grad lider under...hvorfor er det lige det sker for mig gang på gang? Jeg KAN IKKE gå ind i en hobbybutik (eller Søstrene Grene/Tiger) uden at have en helt pose med retur. ;o).

    Jeg synes nu heller ikke helt godt om mit forsøg hverken det i år eller sidste år...men mon ikke det så lykkes til næste år? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er simpelthen noget forfærdelig noget! Jeg har overvejet om jeg skal med på bølgen stof-shop-stop. Men jeg ved det vil holde, lige indtil jeg går forbi en stofbutik næste gang. De ligesom springer altid på mig og så har de tit nogle fine resteborde. Og det gælder jo ikke rigtig som køb,vel?

      Slet
    2. Nej du har helt ret - og tænk nu hvis de lige præcis er det du går forbi du kommer til at mangle. Sjovt husker jeg også bedre det jeg fortryder ikke at have købt end mine fejlkøb ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...