mandag den 31. december 2012

Godt nytår

2012 går på held og vi er snart i 2013. Jeg får lidt en ambivalent følelse nytårsaften - lidt som at have fødselsdag. Ja vi går ind i et nyt år fra det ene sekund til den andet, og det virker magisk i det øjeblik, jeg springer ned fra sofaen. Men derefter fortsætter livet som vanligt. Men det er nu en god anledning til at gøre status.

2012 har været et til tider hektisk år som fuldborn børnefamilie og fuldtidsjob med rejseaktiviteter. Det har ikke altid været lige sjovt, men oplevelserne værd. Som jeg tidligere har skrevet drøner livet afsted og det gælder bare om at hænge på. Børnene udvikler sig alt for hurtigt og jeg vil så gerne opleve hver en lille ting sammen med dem.

Fra 2012 vil jeg tage med mig, at man nogle gange skal stoppe op, og være i situationen med ro og kigge på verden, som børnene gør det. Når man f.eks. stormer mod bilen med et barn på armen om morgenen, for at nå at aflevere og komme på arbejde i bare nogenlunde tid, og Mille siger "fugl pip pip" og prøver at komme ned. Så skal jeg lade hende komme ned og så vi sammen kan kigge på solsorten, der drikker regnvand i græsset. Det gav en mere rolig afgang og vi var i bedre humør begge to.
Derudover vil jeg sætte forventningerne til mig selv ned og være mere i nuet i stedet for at tænke på, hvad jeg gerne vil. Det vil give mig mere ro og overskud at give mine børn og ikke mindst min mand.

Det er da helt kommet til at lyde som nytårsfortsætter. Åh ååh.

Med et stort smil vil jeg ønske alle jer skønne, der læser med et Godt nytår. Jeg håber, i kommer godt ind i det med en dejlig aften sammen med jeres kære.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...