tirsdag den 18. december 2012

Fugle og hjerter

 Jeg har arbejdet videre på min forsøg på at lave papirlersophæng.

Jeg synes dog, at det her hjulpet lidt efter de har fået snor i og perler på. Nu skal jeg bare lige i Silvan og købe noget fint sandpapir, så de kan blive pænt afrundet i kanterne.

 
 
 
 

Jeg ved godt at man ikke må sige at man glæder sig til næste fase af børnenes udvikling og så videre. Men jeg glæder mig til, vi kan lave projekter sammen, uden at det skal spredes over hele stuen. Mille nærmer sig den aldet, for hun var helt vild med perlerne. Tog dem op af glaset, sorterede plastikperler fra og små skalder og lagde træperlerne ned i glaset igen. Og den proces gentog sig igen og igen. Eller også er det bare pigebarnets sirlighed, der står i stærk kontrast til drengebarnets forsøg med hvordan alting lyder når det bliver kastet. For han fik også nogle perler som i løbet af 1 minut var kastet ud over hele stuen.

De næsten færdige ophæng kom til at se således ud:



Jeg bøvler dog stadig noget med papiret. Jeg har ikke arbejdet så meget med papir før, så jeg har brug for fifs. Hvordan får man bøjet papiret pænt?
Noget andet er, at papiret ikke er farvet på begge sider, og den ene side er hvid og den anden grøn med prikker på. Og det ser ikke særlig pænt ud. Kan man få papir, der er farvet på begge sider?

Og så tog vi en stor beslutning i weekenden, men den vil jeg lige vente til i morgen med at dele med jer.

4 kommentarer:

  1. Iih, jeg synes de er blevet fine! Har ikke selv eksperimenteret med det endnu, og havde egentligt forsøgt mig med hjemmelavet natron+majsstivelse+vand, har hørt, det skulle gi' noget smukt "ler".
    Og der ER altså bare forskel på piger og drenge, altså sådan lidt generaliseret - dejligt at opleve begge "verdener" ;-)
    Stor beslutning, spændende! Flytte?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine :-) Man er nok også bare sin egens værste kritiker. Hvordan gik det med dit mixtur? Fik du "ler" ud af det?
      Jeg føler mig også meget priviligeret ved at have en af hver. Jeg vil sige, at tampen brænder ;-)

      Slet
    2. Hmm, jeg har skrevet helt forkert, jeg havde TÆNKT mig at forsøge med den der blanding, men tiden, suk, tiden -.-

      Slet
    3. Det kender jeg kun for godt!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...