torsdag den 30. august 2012

Så skulle jeg også lige prøve...

... at lave et i-pad sleeve.





Farverne er jeg helt vild med, meeeeen min quiltning uden lineal kan vist ikke kaldes helt succesfuldt. Skal quiltning ikke være på tværs, hvis det skal være helt rigtigt?? Jeg har lavet en hjemmelavet quiltebøjle af en kødnål, nu skal jeg bare have den til at sidde fast på symaskinen.

Dette i-pad sleeve er det stykke hjemmekrea der er bedst pimpet, da det har fået mit mærke på. Mest af praktiske årsager, så elastikken bliver holdt fast, men også fordi det er da lidt fedt med sådan et mærke.





Nu har manden også fået en i-pad, så nu skal jeg på den igen. Denne gang vil jeg prøve at gøre det på tværs. Er der andre gode fif til quiltning på maskine??

5 kommentarer:

  1. Jeg quilter på tværs, fordi jeg synes looket bliver pænest. Jeg bruger ingen lineal eller målepind, sørger bare for at foden er det samme sted :)
    Se evt. her hvad jeg laver:
    http://binemor.blogspot.dk/2012/07/turkis.html
    Dit ligner til forveksling mine :)

    SvarSlet
  2. Den er blevet fin! Får selv lyst til at lave ét, også til iphonen - men hvad forer du den med? Pladevat??

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lavet en DIY :)
      Jeg forer med pladevat og har tekstil voksdug indeni for at beskytte mod fugt.
      I gang med dig :)

      Slet
    2. Super, tak, den DIY vil jeg da lige ind og lure! Og så på shoppetur én af dagene ;-)

      Slet
  3. Tak for det begge to :-) Og så er det lige at det fantastiske ved blogland sker - vi hjælper hinanden på kryds og tværs. Er det ikke bare skønt :-)

    Jeg har lavet foret som en pose og så syet yderstof og for sammen til sidst med kantbånd. Så ligger sømmene indeni og man behøver ikke siksakke over sømmen.

    Fed idé med voksdug, Libbie. Det skal der i den nye :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...