tirsdag den 28. august 2012

En stor og en lille vandpyt

Jeg vil dele nogle skønne vandpyttebilleder med jer af min søn, der var ude og hoppe i vandpytter for første gang i hans nye gummistøvler.


 

 


Det er utroligt, hvad 4 små vandpytter på en parkeringsplads kan bringe af glæde og facination hos en lille fyr :-) Det skabte ihvertfald lykke.

En anden ting jeg også bliver nødt til at dele med jer... Vi bor ned til havet og ejerforeningen har lavet en fin badebro, hvor vi tit er nede og fodre ænder og svaner. Børnene elsker det :-) Jeg har fra starten insisteret på, at de skal have deres redningsveste på, for det måtte jo ske, at en af dem i et uopmærksomt øjeblik strøg i vandet. Og det skete så i går! Mads slog lige en kolbøtte ud over broen, da han skulle skynde sig at smide en stor sten ud i vandet. Der lå han så på ryggen og kiggede op på himlen med chok og rædsel malet i øjnene. Og en-to-tre var jeg også lige en tur i baljen med tøj og sko på for at fiske den lille mand op.

Nu er det spændende, om han har lyst til at komme ned og fodre ænder en anden gang.

Jeg har flere gange tænkt: gad vide hvordan jeg vil reagere, hvis én af dem falder i vandet. For det første må jeg sige, at vesten gjorde det den skulle, holdt hans hoved ovenvande. Og så var det jo bare at komme i vandet, så hurtigt som muligt.

Der var en nabodreng, der for nogle uger siden faldt i, og han havde ikke redningsvest på. Han røg helt til bunds med det samme. Forældrene var der og fik ham hurtigt op igen, men der skal altså ikke meget til, hvis de ikke har redningsvest på. Og det går bare så stærkt.

Men som mor giver det alligevel lidt ridser i samvittigheds-lakken...

6 kommentarer:

  1. Prøver et sidste forsøg... Send mig din adresse til min mail, så vil jeg sende det til dig :)

    SvarSlet
  2. Tak for din hilsen hos mig..
    Sikke en sjov leg din søn har.. Så er det bare med at synge regnsang..
    Har tilmeldt mig hos dig og glæder mig til at følge med..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Ej så fik I lige en iskold skyller begge to. Sikken et chok. Jeg har også tit tænkt på hvordan man vil reagere i visse situationer, men mon ikke hjernen slår fra og man bare "kaster sig" for at redde sine kære...
    Jeg hader bare sådan et hav/sø hvor man ikke kan se bunden....uahhhh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må man sige. Heldigvis var det ikke dybere end til min navle, men Mads blev helt og aldeles gennemblødt. Lille mand fik sin havdåb :-)

      Slet
  4. Hej igen,

    Du skal ind i design - indstillinger - indlæg og kommentarer og sige nej til "vis ordbekræftelse" :)

    Mener det er sådan. Prøv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Done! Så håber jeg det virker :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...