fredag den 10. oktober 2014

Slips-over

Mads har fået en ny vest eller slips-over, om man vil. Den er fra Lene Holme-Samsøes bog til Strik på pind 3½ - 4 og strikket op i blå og gul i Peruvian uld. Mads er ikke så vild med uld; det kradser og har hår! Derfor er denne vest rigtig god, fordi den har v-hals.
 
Da jeg startede på den, for efterhånden længe siden, var den tænkt som en del af det sæt, han har på på billedet. Det kan også ses her. Bedre sent end aldrig, ik?
 
Da han havde sættet på forleden, fik jeg med møje og besvær overtalt ham til at tage vesten på og opstille til fotos. Han ville dog under ingen omstændigheder stå op. Det er ikke nemt at være blogger-barn!
 
Rigtig god efterårsferie til jer, der er så heldige at have det. Og god weekend til jer andre :-)




11 kommentarer:

  1. Sikke en lækker vest - er vild med strikkede veste, men min mor nægter at strikke dem til mine drenge, for hun mener de kan købes billigere end garnet, men jeg ville ELSKE at kunne give drengene MORMORs strikkede veste på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. enig med dig Pia - der er bare noget særligt over det er håndlavet - men garn er bare blevet SÅ dyrt så med strikketiden oveni er der ikke meget fidus ved det - hvor køber du garn Line?

      Slet
    2. Tak Pia :-) jeg køber som regel garn når det er på tilbud, og så vælger jeg mine projekter efter om det kan betale sig. Der er f.eks. Terapihobby i Hasselager, de har Peruvian til billig penge. Og så er der garnudsalg ved BC garn i Kolding den sidste weekend i Oktober. Der kan man få det lækreste garn til billige penge.

      Slet
  2. Super fin vest !!! - og tak for din søde kommentar forleden dag��

    SvarSlet
  3. Lækker vest og SØD ser han ud <3 Min svigermor strikker og strikker i denne tid for jeg er vild med veste til drenge når det er efterår, men jeg kan ikke strikke - jeg har simpelthen ikke tålmodigheden. Du kan bare det der Line- så fin! Go weekend til jer ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mille :-) Der er hurtigere resultat ved symaskinen men det er rart med noget i hænderne foran flimmerkassen :-)

      Slet
  4. Den er blevet skøn...

    Endnu en model jeg må have på min to do liste

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen Elisabeth. Glæder mig til at se din version :-)

      Slet
  5. Hvor er den lækker - gid jeg havde dine evner (og tålmodighed). Uld er bare det bedste til vintertiden.

    SvarSlet
  6. Tak Mette :-) du er så til gengæld rigtig sej til at sy tøj til dig selv!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...