fredag den 24. oktober 2014

Pusser med navn

Nu hvor det bliver lidt køligere, kommer lysten til at få pusser på (sønderjysk for hjemmesko). Dem jeg selv havde var slidt fuldstændig igennem og børnene, ja de vokser jo, så de skulle også have et nyt par.
Jeg har derfor haft gang i en masse garnrester, hvilket mit par i den grad bærer præg af. Mit par er lavet som footies, og børnenes mere som støvler. Opskrifterne er mere eller mindre hjemmegjorte og en kopi fra en god veninde, for længe siden. Så oprindelsen kan jeg ikke sige så meget om.
 
For at pusserne ikke bliver slidt igennem med det samme og for at vi ikke kommer til at skøjte rundt, har jeg smurt flydende latex under bunden. Børnene skal have deres med i børnehaven, og det er klogt at have navn på. Jeg købte nogle tuber med farvet latex i Panduro for nogle år siden, og de er eminente til at skrive med. Børnene er blevet rigtig gode til at kende forskel på højre og venstre (tak børnehave!), så jeg har skrevet det under højre pus, så de kan kende forskel. Pusserne får nemlig form som fødderne efterhånden.
 
Rigtig god weekend til jer alle :-)





2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...