onsdag den 8. oktober 2014

Lys over land

Efter at have boet i huset i knap 1½ år, er vi nu ved at have det endeligt indrettet.

I weekenden fik vi hængt lamperne op over øen i køkkenet. Om vinteren bliver det meget mørkt ved det bord. Med de tre skamler og morgenmadsspisning ved bordet, mens mor smører madpakker, er der brug noget godt lys. Det har vi fået med de 3 Muuto lamper. Gul silikone fatning og ledning. De giver et lidt skarpt lys, men så kan man da se, hvad man arbejder med.

Jeg er rigtig glad for det gule touch i køkkenalrummet, med gule skamler, lamper, og et strejf på puder og billeder.

Jeg har haft min håndværker mand i gang de sidste to fredage med at hænge op, så han er glad for at vi er ved at være i mål. Jeg har dog et liiiiiille projekt mere, som jeg godt kunne tænke mig at få lavet, der næsten ikke involverer ham. Karlekammerskabet ved siden af briksen på billede 2 kunne jeg godt tænke mig at få hylder i. Lige nu er det et stort rum med knager i toppen. Jeg brugte det som tøjskab, da jeg boede i Århus. Men nu skal det bruges til en masse dejlig opbevaring.

Det kunne også være fedt at male det. Hvilken farve tænker du, kunne være fin? Og den behøver ikke være gul ;-)

 

11 kommentarer:

  1. Hvor bor I lækkert Line - det ser så hyggeligt ud med træskamlerne og de gule farvepift! Jeg har altid virkelig godt kunne lide alle nuancer af petroleumsblåt - og jeg synes det går rigtig godt til det gule. Planlægger selv et drengeværelse med gul, grå og petroleumsfarvet som gennemgående tema (udover lego, plasticfigurer og alt det andet skrammel der giver masser af farver..)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette :-) Det ret et rigtig godt mix med petroleumsblåt og gul. Den kombi er jeg også ret vild med

      Slet
  2. PS. Er du på instagram? Det kunne være hyggeligt at "ses" der, hvis du er. Jeg hedder sewbluedresses på ig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er en af de få der ikke er på instagram. Jeg har valgt det fra, da jeg ellers ville hænge med snuden i mobilen eller ipaden alt for meget mere end jeg allerede gør.

      Slet
  3. Sikke et lækkert køkken :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt køkken I har og rummet ser stort ud :-) Jeg tænker blåt eller grønt til skabet? Vi har et lyseblåt køkkengulv og gule lamper :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette :-) det er også det vi faldt for da vi købte huset. Det er kæmpe stort med 3,60 til loftet.

      Slet
  5. Wow et rum! Sådan ét stort multirum/køkken står højt på min ønskeliste til vores næste hus - omend det varer mange år før en flytning er aktuel :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...