onsdag den 1. oktober 2014

En pigeside og en drengeside

I sommerferien fik jeg endelig gennemført nogle af de ting, der har været på tegnebrættet længe. Børnene er begyndt at lege mere og mere inde på deres værelse, og er blevet mere opmærksomme på hvad der er deres eget. Jeg ville derfor gerne lave en lidt mere klar opdeling af værelset farvemæssigt, for at de har noget personligt. Faren ved at have tvillinger er, at det hele flyder sammen til at være fælles.
 
Børnene har hver fået en bogkasse, hvor de kan stille ting, som er deres egne og betyder noget for dem. Vi hængte også lamperne op, som jeg købte i november sidste år. Lamperne hænger højt, da sengene skal hæves til halvhøj om et års tid.
 
Bogkasserne er fra Trævarernes Fabriksudsalg og har fået en klat maling. De er beklædt med Ferm Living tapet fundet for en slik i den lokale malerforretning. 
 
En sidste ting jeg gerne vil lave er en flagranke til dem hver. De ligger faktisk klippet ud, men jeg skal bare liiiiiige finde tiden til at sy dem sammen. Ærlig talt synes jeg nok det sjoveste er at finde og sammensætte stoffet og klippe ud, men når det så kommer til det "hårde" gentagende arbejde, mister jeg hurtigt interessen og udtænker i stedet nye spændende projekter... Er det mon derfor, jeg stadig har større voksende halvfærdig bunker stof og garn liggende?!
 





6 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud - og sikke nogle fine lamper. Har du mon selv syet de fine patchworktæpper?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Tæpperne har jeg syet, da jeg var med i en blogleg, der hed byt en lap, lap et tæppe. Jeg byttede i alt 96 lapper, og de blev til de to tæpper. En skæg leg, der gav mange nye blogbekendtskaber :-)

      Slet
  2. Det ser super hyggelig ud, er vild med lamperne. Kender godt det med at køre død i de kedelige ensformige projekter, har selv 3 trøjer og 4 par bukser liggende på sybordet og mangler bukseelastik, halskant og oplægning ����

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Diana :-) Børnene er også bare rigtig glad for lamperne. Det lyder næsten som min sybunke... ;-)

      Slet
  3. Dejligt med sådanne et projekt i hus. Skøn ide med bogkassen til dem hver især:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna :-) Jeg har været en god kunde hos Trævarernes udsalg på det sidste ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...