fredag den 31. oktober 2014

70'erne på pindene

Der er ikke noget mere hyggeligt end at sidde i sofaen med stearinlys tændt og strikke, når det er koldt og mørkt udenfor. Jeg synes tit, at mine strikkeprojekter får nyt liv, når vi kommer til Oktober og November.
 
Jeg er ved at nå til bunds i strikkekurven med de projekter, der har været under vejs i et par år. Det har derfor været på tide at starte et projekt, som jeg har haft planer om i 2 år. En pige sweater til Mille med en lilla bundfarve og en masse rester, der giver det mest fantastiske farvespil. Jeg er rigtig meget tilhænger af, at farverne de matcher. Så det er en stor overvindelse for mig at blande farverne. så de matcher mindst muligt. Jeg er virkelig kommet på arbejde! Men det ser bare super fedt ud.
 
Sweateren er fra Helga Isagers strikkebog: Strikketøj. Det er en bog med en børne og voksen model for hvert årti i det 20. århundrede, og denne sweater repræsenterer 70'erne. Det lilla garn er Geilsk, og resterne er Kauni og Hanne Falkenbergs uld.
 
Nu håber jeg bare ikke, at der går 2 år før denne bliver færdig. De vokser jo som ukrudt de må banditter!
 
I aften skal jeg over grænsen til Tina Dickow koncert. Hun er på Tysklands tour og har taget Teitur med. Derfor er det meget belejligt kun at skulle køre 30 km sydpå for at høre to fantastiske musikere. Så det er med god musik i ørerne og en glæde over det er weekend, at jeg er på vej hjem.
 
God weekend :-)


2 kommentarer:

  1. Det ser virkelig flot ud med de forskellige farver. Wauw. Den bog må man hellere kigge nærmere på.

    Uh, Tina og Teitur. Der er udsigt til en SUPER aften i dine øregange:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna :-) Det var også bare helt fantastisk! Teitur varmede op til Tina D's 4 mands orkester koncert. SÅ mange musikalske lækkerier :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...