onsdag den 22. oktober 2014

Klapbukser og første skadestuetur

Vi har nydt rigtig godt af hjælpen fra nogle gode venner vi kender fra børnehaven. Derfor har deres børn fået et par bukser hver. Det er blevet til klapbukser i denim. Jeg har sat en god lang ribkant ved anklerne, da det forlænger tiden, de kan bruge dem, og den kan stoppes ned i støvlerne, så de ikke får kolde ben.




Denim stoffet er fra Stof og Stil, bomuldsstoffet brugt som foer og ribben er fra Stof2000, koral knapperne fra BettyP og de turkise er hjemmelavede på Pryms knapper. Mit grundmønster er haremsbukser fra Onion, og jeg har fulgt Smallstars DIY på Baggybukser.

De gode venners hjælp var bl.a. den dag vi fik det første klip i skadestuekortet. Mads var løbet ind i en rude eller karmen i børnehaven og havde fået en dyb flænge i hovedbunden. Vi var derfor en smut forbi skadestuen for at lappe ham sammen igen. Den oplevelse kunne Mille godt være foruden, så hun tog med Clara hjem i mellemtiden.

Mads startede med at få noget bedøvende tryllecreme på, så det kunne blive renset og limet. Han fik en stor turban på for at holde det på plads. Derefter blev han limet og tog derfra med et fint lille sår og en stor limklat i håret.





Han er helet fint nu, men har dog et meget bart område rundt om arret. Så har han noget sejt at vise frem.

God dag til jer alle :-)

4 kommentarer:

  1. Sikke da en fæl omgang han har været udsat for. Men hurra for tryllecreme - det virkede også for min datter, da hun var indlagt.

    Fine bukser. Jeg kan godt lide detaljen med det mønstrede stof i klappen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke sjovt når ens børn kommer til skade. Tryllecremen virkede lige som det skulle, så han tog det hele i stiv arm.
      Det giver et fint tvist med lidt kontrastfarver inden i bukserne :-)

      Slet
  2. Lille pus da! Sikke en flænge. Godt at han ser ud til at være nogenlunde ok. Vi har været på skadestuen så mange gange med vores 6-års dreng, at vi får det blikket - ja det der blik med tvivlen om hvorvidt vi nu også er ordentlige forældre...Det svider lidt, men er svært at undgå, når man er dreng, der eksperimenterer meget..
    Fine bukser også - det ser rigtig sødt ud med kontraststoffet i klappen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han havde det helt fint. Vi skulle vente ½ time i venteværelset mens tryllecremen virkede, og vi tænkte at han da bare skulle sidde stille og roligt ved sin farmand og få læst en historie højt. Jeg forsøgte et par gange at få ham hen og vælge en bog, som far kunne læse. Efter 3 forsøg fra min side, valgte han en bog, og gav den til sin far. "Her far, så kan du læse den mens jeg leget herhenne!" Jeg tænker også at der så hurtigt kan ske noget, så det er vist mere held end forstand at vi har kunne vente så længe med at få første klip i kortet.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...