mandag den 10. marts 2014

Badekåber

Børnene har fået sig et par badekåber. Jeg satte mig for at sy dem selv, med en masse sy-tekniske detaljer. Jeg brugte nogle af de teknikker, jeg lærte sidste år, da jeg var på Marapytta workshop og sy en Marapytta Jakke. For at syningerne ikke skulle irritere huden, syede jeg bånd over syningerne, og i ærmegabene syede jeg skråbånd på.

Det har været en lang proces. De skulle faktisk have været færdige til deres fødselsdag i November. Så skulle de have været færdige til julegave. Endelig lykkedes det, da vi skulle på weekend til Weissenhäuser Strand.

De er lavet af håndklæder købt i Bilka. Jeg tænkte, at hvis jeg fandt dem på tilbud, kunne jeg sikkert lave det til en rimelig penge. Det endte dog alligevel med at blive en bekostelig affære. Og jeg blev ret irriteret, da jeg i forvejen var ved at knække nakken på alle detaljerne, og så så morgenkåber i en tilbudsavis til 100 kr med Hello Kitty og Spiderman på... Ja gad vide hvad børnene ville sætte mest pris på?!

Her kommer de så - lidt billedspam af specielt Mille - den lille fotomodel.


 
 

De kan godt trænge til en knap under hatten, for de går op, som man tydeligt kan se på billedet af Mads. Men bortset fra det, så er jeg meget tilfreds med dem, og børnene er glade for dem.

Ha en dejlig dag i hvad der tyder på forårets komme :-)

12 kommentarer:

  1. Ved du hvad - de er da 1000 gange federe end billige Spiderman el lign :-))) Jeg tror det er fint at børn oplever at der bliver lagt tid og energi i de ting vi bruger, f.eks. tøj. Det kan godt være de ikke er så opmærksomme i den alder de har du (jeg ved ikke lige hvor gamle de er? :-). Men jeg oplever at min dreng på 6 faktisk rigtig gerne vil have tøj som jeg syer, og det er da fedt (han vil stadigvæk også gerne have bluser m diverse figurer ... ;-)
    Super flotte synes jeg at de er :-D
    Kh
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette :-)
      Det er dejligt når de gerne vil gå i det vi syr. Mine børn er også rigtig glade for det jeg laver til dem. Det gælder om at udnytte dt så længe det varer ;-)
      Kh Line

      Slet
  2. Det er nogle rigtig fine badekåber - og meget, meget finere end rædslerne med figurer på. Jeg kan kun tilslutte mig Mette Ms kommentar. Som børnene bliver lidt ældre, synes de, det er rigtig fint, at få noget, som ingen andre har - og evt. også noget de selv kan være med til at "designe". Mine to store børn synes, det er rigtig sjovt selv at vælge stof etc. Det øger også bevidstheden om, at tøj tager tid at sy og koster ressourcer - og er måske derfor på den lange bane mere bæredygtigt end blot at købe nyt (selvom det måske er billigere)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Mette :-)
      Jeg vil også snart til at spørge om deres mening. I starten skal vi vist shoppe i hjemmelagerer, så jeg kan komme lidt ned i bunkerne ;-)

      Slet
  3. De er da vildt flotte! Ej, hvor jeg drømmer om at gøre dig kunsten efter en dag. Har du brugt et mønster eller tegnet efter en gammel en?
    Det lyder virkelig gennemarbejdet med bånd og skråbånd. Super sejt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Det kan du sagtens. Jeg har brugt mønsteret fra Meedom og Meedom: Børnetøj. Deres modeller er noget brede så jeg klipper uden søm

      Slet
  4. Men du bliver stolt hver gang du ser dine børn i dem - og det har også noget at skulle have sagt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt. Og jeg er begyndt mere og mere at sætte en ære i at sy så meget af deres tøj som muligt. Så passer det dem bedre og de ligner ikke nødvendigvis de andre :-)

      Slet
  5. De er virkelig flotte - respekt for dit store arbejde..

    SvarSlet
  6. Hold nu op hvor er det gennemført! Flot arbejde-
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...