torsdag den 13. juni 2013

Familiedåbskjolen #3

E-N-D-E-L-I-G er jeg blevet færdig med at brodere børnene navn og dåbsdato i dåbskjolen. Puha det holdt hårdt! Det er ikke mit kønneste arbejde, men jeg er stolt over at have broderet det selv.
 
Og her er det så, det næsten færdige resultat. 
 

Det er på ingen måde lige så elegant som de gamle broderier, men håndskriften har også ændret sig meget over de sidste 30 år, ik - or not!

Se lige bagsiden. Jeg har næsten formået at holde nålen imellem lagene på bagsiden. Min mor har altid sagt, at når man broderer (korssting), skal bagsiden være lige så pæn som forsiden.


Nu er kjolen klar til at blive givet videre til næste nye familiemedlem. Og jeg har den ude af min verden!

Ha en god dag :-)

2 kommentarer:

  1. Du kan godt være stolt af dig selv! Jeg synes det er rigtig fint lavet. Og hvor er det en hyggelig tradition.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina, hvor er du sød :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...