søndag den 9. juni 2013

2 1/2

Børnene har lige rundet deres 2 1/2 leveår. Jeg er stadig helt overvældet over, hvor meget de har udviklet sig på så kort tid. Og hvor frække de er blevet, ikke mindst.



Her er lidt data på deres vokseværk:

Mille vejer 10,7 kg og måler 84 cm

Mads vejer 13,8 kg og måler 94 cm

Ja der er stor forskel. Faktisk så meget at vi flere gange er blevet spurgt om, hvor lang tid der er mellem dem. "40 minutter" kan jeg så svare.

Deres ynglingssætning pt er "a gie ik" (jeg gider ikke). Så på trods af at hverken faren eller jeg taler sønderjysk, virker det til, at de har tilegnet sig dialekten. Det varmer om hjertet, for jeg elsker den sønderjyske dialekt. Hvad der ikke varmer er deres gennemtrængende selvstændighed, som virkelig skinner igennem for tiden. Man kunne også kalde det stædighed!

De er netop begge to begyndt at besørge på toilet, og det er en stor ting set med forældrenes øjne. Så sidder Mille og læser Lotte bøger og hygger sig - længe. Det er bare rigtig hyggeligt. Mads derimod er mere interesseret i at kigge ned i kummen om der ikke snart er noget dernede... Men nu får vi snart ferie, og så kan gå-uden-ble-træningen virkelig starte.

Weekenden har vi brugt til Nordals festival, så dagen i dag bruges til at lade op til den nye uge. Jeg kan ikke se mig selv fri for at være lidt svag i koderne.

Ha en rigtig dejlig søndag.

2 kommentarer:

  1. Nårh, hvor er de søde, tillykke emd de 2,5.
    Jeg er også vildt imponeret over Karlas udvikling (hun er 2 +3mdr) Hun er nok omtrent på størrelse med din Mads, en stor og tung at bære rundt på - skal da vist lige ha hende vejet...
    Håber du er frisk igen :)

    SvarSlet
  2. Tak for det Anita :-) Jeg synes det er fantastisk når de blir 2 år +. Deres sprog udvikler sig helt utroligt, og pludselig kan man føre en samtale med dem.
    Man får nogle gode overarme af at slæbe rundt på dem ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...