søndag den 21. september 2014

Inspiration og foretrukne farver

I sommerferien var jeg på besøg i min Århus-strikkeklub i et døgn. Det var en solskinsdag, med sofaer og puder i en have, en masse god snak, stof og garn. Jeg blev så dejligt inspireret, at jeg straks måtte igang med hæklenålen og strikkepindene, da jeg kom hjem. 

Efter en periode med stilstand i strikkeriet og hækleriet, fik jeg endelig blod på tanden til at få færdiggjort projekter i strikkekurven, og selvfølgelig få igang sat flere. Jeg stod ihvertfald pludselig og havde 5 igangværende projekter.

Bladet Maries ideer kendte jeg ikke til i forvejen. Det blev dog straks indkøbt, for sommerens udgave har nogle skønne opskrifter inden for strik og hækling og en artikel om Yarnfreak.

Siden ferien er jeg blevet mere og mere forelsket i den lyse lyngfarve. Det øverste billede viser de farver, jeg arbejder med for tiden. Kender I det med at have en tendens til at gå efter de samme farver, når I shopper garn og stof? Da jeg fandt Maries ideer i min bladbunke, kunne jeg ihvertfald se, hvor min inspiration til disse kom fra.

Nedenfor er stemningsbilleder fra kreadagen i en have i Finnebyen i sommer.








2 kommentarer:

  1. Det er sjovt som nogle farver sniger sig ind på én. Det er også sjovt at iagtage hvordan vi mennesker inspirerer hinanden og hele tiden "skubber" til hinanden og hvad den gode smag er.

    Det ser spændende ud med dine garnprojekter. Jeg vil glæde mig til at se de færdige resultater.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig spændende, hvordan vi påvirker hinanden. Det er fedt at komme sammen med andre kreative, som man ikke ser så tit og mærke de nye vibes :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...