fredag den 21. december 2012

Julefreden har lagt sig

Åh endelig juleferie! Klokken har slået sluk-computeren for i år, og vi har endelig fået juleferie. Det er voldsomt tiltrængt. Ungerne er nu begge syge med forkølelse og feber, og jeg nærmer mig vist samme tilstand. Så der kommer ikke meget fart på i denne weekend. Vi kan nå de sidste projekter, få pakket de sidste gaver ind, og så er vi klar til den 24.

I sidste weekend havde jeg den mest trælse fornemmelse i kroppen. Der var 1000 ting, jeg gerne ville nå, ting jeg gerne ville, vi lavede med børnene for at få nogle juletraditioner, et job der pludselig krævede noget ekstra, syge børn, et hus der skulle skrives under på og og og. Jeg tænker, at det må være sådan det føles, når man får stress. Jeg kunne slet ikke finde ro i mig selv. Men efter at have sagt til mig selv, at jeg måtte sætte forventningerne ned og hygge mig med min familie i stedet og nå hvad der SKULLE nås, blev det bedre. Som en kollega sagde til mig, så kommer julen, om man vil det eller ej. Vi skal bare være glade for, at vi har hinanden og har det godt. Og det er jo så sandt som det er sagt. Så må opbygning af traditioner og ting vi ikke har nået, vente til næste år.

Så nu har jeg sagt til mig selv, at jeg når det, jeg når, og jeg skal gøre det, der gør mig glad og giver mig energi. Så må det andet vente.

Jeg har derfor prøvet kræfter med papirleret igen... (øh det var det ikke det der drænede mig for energi sidste weekend??) Tjo, men jeg fik koden knækket, da jeg købte noget fint sandpapir - det fineste man kan få. Og det rettede simpelthen op på det, jeg ikke var helt tilfreds med i min første batch. Så jeg måtte på den igen.

hjælper tørringsprocessen lidt på vej i ovnen

Denne gang har jeg lavet små hjerter til at sætte på pakkerne og måske lave armbånd af, juletræer og flere store hjerter til ophæng. Juletræerne har fået glasperler på som pynt.

Det hele har fået en god tur med sandpapiret.

Jeg har spraymalet nogle af hjerterne guld, så det ikke bliver hvidt det hele. Jeg kan godt lide den hvide farve, leret har, men det gør jo ikke noget, at det hele ikke er ens.

 
Nu skal jeg bare have pakket det sidste ind, og eksperimentere lidt med figurerne kombineret med indpakning.
 
Selvom helbredet ikke er helt i top, tænker jeg, at jeg alligevel vil drage til pigekomsammen med en flaske rødvin under armen. Det må bare til engang i mellem, altså tøsehygge og rødvin :-)
 
God fredag aften til alle - og god opstart på juleferien :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...