fredag den 8. november 2013

Vinterhuen

Den før-omtalte hue er nu blevet færdig. Nu med rette bredde og længde. At den er baggy, er helt perfekt, for trods jeg på disse billeder har hængehår, har jeg som oftest hestehale eller knold. Og der er god plads til garnet inde i huen :-). Jeg er blevet inspireret her og fundet en opskrift her. Jeg har dog lavet nogle ændringer i den, bla. med ribkant.
 



Sådan?

Eller sådan?


Med huen færdig har jeg fået blod på tanden til at fortsætte med min cardigan, som har hvilet i temmelig lang tid. Bullen og det ene ærme er færdigt. Nu mangler jeg så det andet ærme og bærestykket. Det er super nemt at strikke en cardigan, når det foregår på rundpinde. Det betyder dog, at den skal klippes op tilsidst. Det har jeg prøvet før, men det er stadig med en lille smule frygt, at jeg skal sætte saksen i den. Den tid, den bekymring.

Ha en rigtig dejlig fredag i det flotte vejr og god weekend :-)

4 kommentarer:

  1. Lækker, lækker hue. Den klær dig!
    Og sikke en fik cardigan. Fortsat god fornøjelse med den. Kan godt forstå at det må være vildt at skulle klippe i den...! : )

    SvarSlet
  2. Flot hue og rigtig god farve til dig :) Der er også ribkant i opskriften og på dem jeg har lavet, men din ser ud til at være samlet på en lidt anden måde i "toppen" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karina :-) det er en stjerneform, men egentlig ik særlig fin. Hvordan har du lukket din?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...