torsdag den 27. november 2014

Fødselsdage

November er den stor fødselsdagsmåned i vores familie. Børnene og jeg fylder med 4 dages mellemrum. Jeg var så heldig i år at min faldt på en lørdag, og det skulle fejres at jeg kunne shine helt alene :-) Forrige weekend havde jeg inviteret en gruppe venner til fødselsdagmiddag og sikke en fest!

Om onsdagen startede fejringen af vores nu 4-årige banditter.

Sidste år holdt børnene deres fødselsdag henne i børnehaven. Jeg havde forestillet at gøre det samme år. Men da Mads nævnte, at han rigtig gerne ville holde fødselsdag hjemme i år, kom jeg ud i nogle overvejelser. Med dreng-pige tvilling vil det betyde en hel årgang af drenge og piger hjemme. Det er 11 piger (til at overskue) og 21 drenge (knap så overskueligt), hvor Mads kun leger med en enkelt af drengene. Jeg synes, det ville blive for mange at have dem alle hjemme på en gang. Men hvem skulle så holde på sin fødselsdag og hvem dagen efter? Og hvor sjovt ville det egentlig være for Mads at have alle drengene med hjemme, når han ikke leger med nogen af dem? Hans bedste legekammerat er en pige, der er en årgang ældre, og hun kunne ikke komme med ift. Børnehavens regler. Så jeg gjorde noget, der faldt lidt uden for normen. Vi inviterede de piger og en dreng med hjem onsdag eftermiddag, som børnene leger mest med. Det betød 9 piger og to drenge fordelt over 3 årgange. Vi skulle selv afhente dem i børnehaven, da der ikke bliver stillet en pædagog til rådighed, når man blander. 

Det gik SÅ fint, og de var rigtig søde til at gå pænt :-) 

Derhjemme satte vi os i en rundkreds hvor der var oppakning af gaver. Gæsterne skiftedes til at give deres gave, så Mads og Mille pakkede en op af gangen, og vi kunne holde lidt styr på hvad der var fra hvem.

Efter kage og frugtspisning var der fri leg efterfulgt af en skattejagt. Når vejret er svært at regne med i November, blev de en indendørs skattejagt. Jeg var blevet inspireret af Mor til Mernee, og lavede en ballon skattejagt, hvor alle fik udleveret en ballon med en lille tegning i. Tegningen viste et sted i huset, hvor der lå en slikpose. Det gav mange grin og undren. Hvordan kan en slikpose komme ind i ovnen og vaskemaskinen?! 

Som afslutning kom forældrene til en kop kaffe og afhentede deres afkom. Alt i alt en super god dag, og den nervøsitet min mand havde om at gå hjem sammen med 11 børn, blev mane til jorden. Så vi er klar til et fodboldhold nu.... NOT!

Fejringen af banditterne fortsatte i børnehaven om fredagen for deres årgang. De skulle jo ikke helt snydes. Og i weekenden kom familien og fejrede dem. 

Har I nogle specielle traditioner for fødselsdagsfejring?

Jeg er glad for, at der er lang tid til den næste fødselsdag, og at vi ikke skal holde jul hjemme! Jeg har brug for at blive opvartet!

God dag til jer alle :-)






2 kommentarer:

  1. Hvor var det en skøn måde at fejre dem på, og jeg er sikker på, at alle hver især nød det :-)
    Stort tillykke til jer alle 3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty :-) ja der var fest og glade dage i en go uge

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...